dag 13 van de 75 passen tour van Gerlingen - Duitsland naar huis

8 september 2023 - Voerendaal, Nederland

Gisteravond na de afscheidsspeech van reisleider Antoine in meer of mindere bewoordingen afscheid genomen van de medereizigers  omdat ze nu weer in alle windstreken vertrekken waar hun huis woont. Na een redelijke onrustige slaap ben ik om 6:15 maar  opgestaan om alles spullen te verzamelen, de ontbijtzaal zou om 6:30 toegankelijk zijn. De drankrekening had ik gisteren al betaald dus dat was ook al geregeld. Tijdens het ontbijt nog 4 andere medereizigers  een veilige thuisreis kunnen wensen en ik kon op pad.

Ik had de keus uit secundair de aangeleverde route volgen en dan snelweg of op de kortste route naar de snelweg, in beide gevallen was het iets meer dan 400+ kilometers dus daar zat het verschil niet in. De tijdsduur was wel erg verschillend, of een kleine 4 uur op snelheid of 7 uur+ secundair met er aan gekoppeld snelweg. Dan maar op snelheid, met varierende maximum snelheden van 60, 80 (door wegwerkzaamheden), 100, 120 en 130  en diverse stops tussen door met tanken. met ene vertrek van 7:08 en thuis iets voor 12 uur ging het best redelijk.

Roos-Marie had al aangegeven dat ze thuis zou willen zijn om me op te wachten, maar dat draaide op net iets anders uit, ik was er eerder dan haar. Wat er toen gebeurde laat ik aan jullie fantasie over :p

en nu wens ik jullie het allerbeste, niet tot morgen, maar tot de volgende reis naar..........????

Image4

dit was mijn route https://www.relive.cc/view/vE6Jnx5Dxx6