endgame

17 mei 2019 - Arcen, Nederland

zoals gisteren besproken als groep, zijn we vandaag niet in uitslaapmodus opgestaan maar iets eerder. Tenslotte word er verwacht dat we om 10:00 uur ons vakantiehuis verlaten hebben zodat het hele verhaal van controleren op beschadigingen, missende inventaris en schoonmaken wat we vuil achtergelaten hebben kan beginnen. Ontbijt, zo was besloten zou simpel doch smaakvol zijn. knakworst op een broodje met een mok koffie. we kunnen het best hoor, met relatief weinig best tevreden zijn.

Jos, Yvonne en Manuel hadden al een voorsprong genomen door het geen wat ingepakt kon worden ook al in te pakken en waar mogelijk zelfs in de auto laden, tenslotte is weg gewoon ook weg. Heel apart, we hebben zelfs handmatig afgewassen, dat is voor het eerst in Arcen, het voelt zelfs iets onwennig. Nog even voor de laatste keer persoonlijk onderhoudscyclus voltooien. Yvonne en ik in Motortenue, de rest in whatever maar schoon is en hop we kunnen de laatste dingen inpakken. Gek genoeg, zoals het economisch plaatsbewust naar Arcen is gegaan, zo ging het uiteindelijk niet retour naar respectievelijk Brunssum en Voerendaal, maar goed alles gaat mee. Nog even de vuilnis weg doen, keycards inleveren en we kunnen met frisse tegenzin weer huiswaarts. Al was dat 'fris' misschien ook wel te wijten aan het 12 graden warm zijn van de buitentemperatuur.

De reis naar huis begon met Roos-Marie voorop in de Clio, via TomTom navigatie idee van 'kortste' route met vermijden van snelweg, tolweg en veerdienst. Mijn navigatie gaf nagenoeg de zelfde route met dien verstande dat er opeens een wijziging was in 'mijn' route ter hoogte van Venlo. daar ging Roos-Marie opeens de Maas over terwijl mijn navigatie aangaf, neeeheee, dommie, LINKSAF richting Tegelen. Achteraf bleek Femke gebeld te hebben onderweg en was Roos-Marie daardoor gewoon van het padje af. Ter hoogte van Swalmen nog even een kleine plaspauze, nee niet voor Collin maar voor Jos. dat moet soms ook gebeuren.

Verder zijn we goed in Brunssum gekomen en hebben we nog even geholpen om de Captur leeg te maken. na Allen dankjewel gezegd te hebben tegen eenieder hebben we het laatste stukje naar Voerendaal gereden. De Clio leeg gemaakt, opgeruimd, wasmachine aangezet, boodschappen gedaan en bemerken we toch wel dat we enige inzak-gevoelens hebben. blijkt er toch ook weer een wijsheid om de hoek te kijken. we gana graag weg, we komen ook graag weer thuis. Tijd voor relaxkleding en even kijken wat er voor achterstallige dingen zijn qua berichten, post en nog meer van die dagelijkse onzin hahahaha.

Kort samengevat, we hebben heerlijke dagen gehad, een leuke vakantie, aangenaam gezelschap en kijken uit naar een volgende vakantie.

oh ja, dank je wel voor het volgen van onze belevenissen.

groet,

Gerard, Roos-Marie, Collin, Jos, Yvonne en Manuel

1. Mia Nauta:
    18 mei 2019
    leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad. en dat alles goed verlopen is. nu uitrusten van de vakantie en dan weer het gewone leven oppakken.