madiwodo

16 mei 2019 - Arcen, Nederland

Yeeeeeey, de eitjes zijn kwalitatief beter gelukt dan verwacht, halfzacht.... Jos was al op pad geweest voor warme broodjes, altijd lekker, blijkt ook wel weer dat harde euro's beter werken dan lief/leuk lachen en charmes. Maar goed dat heb je met Campingsupers, die denken commercieel, zo niet worden ze van bovenaf geïnstrueerd om commercieel te denken. Yvonne en Manuel gingen na het dagelijkse onderhoud op pad om souvenirs te scoren, wat blijkbara gelukt is want ze kwamen terug met tassen vol voor ons onbekende geheime inhoud. Lunch, zo was besloten, zouden we skippen, want 's avonds zouden we gaan uiteten bij een wereldrestaurant in Sevenum, alwaar Rik en Femke zich bij ons zouden voegen.

's middags  bedacht om et gaan zwemmen in het zwembad op Klein Vink, wat dan weer niet het Thermaalbad is maar gewoon een rechthoekige bak zoals we die kennen van oudsher uit het schoolzwemmen tijdperk. Maar de toegang is gratis, het bad op ons na helemaal leeg en bij navraag aan de aanwezige badmeester kregen we zowaar twee drijvende matten om mee te speulen. daar vermaken we ons wel mee gedurende een paar uur. tegen de klok van half drie vonden wij het wel mooi geweest en gingen we ons afdrogen, Yvonne en Manuel volgden later tegen de klok van drie. Jos was uit zijn collectie van zwembroeken er een vergeten mee in te pakken dus die heeft zich nuttig gemaakt met onderhoud van het vakantiehuisje.

Na een uitgebreide douche om alle chloor-effecten tegen te gaan waren we allemaal op tijd gereed om naar ABC Restaurants te gaan in Sevenum om daar ons laatste avondmaal te laten welgevallen. een klein half uur rijden, dus dat is prima te doen. Beetje prijzig per persoon, maar vooruit, als je het niet probeert dan kom je er ook niet achter of het een geslaagde keus is.

Achteraf bezien, is de algemene mening, verkeerde keus gemaakt. Allemaal hebben we wel enige ervaring opgedaan met wereldrestaurants (lees wok ) en dan voldoet dit niet aan hetgeen je qua kwaliteit zou verwachten. eerlijk is eerlijk, de keuze was reuze, van sushi tot wafels, van pizza tot Chinees en van Mexicaans tot IJsco.... maar toch, gerechten niet op temperatuur, droog/uitgedroogd, taai of TÉ gaar vlees. Drankjes die waterig zijn door zelfstandig tapgebruik, géén gebottelde dranken. Nee, voor ons was dit een eenmalig bezoek. Gelukkig hebben we kunnen genieten van elkaars gezelschap, dat scheelt ietsjes.

's avonds hebben we ons in ieder geval de schoolkrijtjes en heksenhyl goed laten smaken hahahaha

tot morgen voor de laatste dag in Arcen