dag 4 de terugreis naar Hause

15 mei 2017 - Voerendaal, Nederland

Tsja aan elk moois komt een eind, ooit, veel te vaak veel te vroeg, maar goed dat hoort er nu eenmaal bij, niet dat we het leuk vinden, maar thuis wacht er ook weer een (werkzaam) leven. Anders kunnen we dit soort weekends niet meer gaan doen natuurlijk.

Veel van onze medereizigers waren al wat vroeger opgestaan dan wij omdat wij relatief gezien (met 240 km enkele reis naar huis) best dichtbij wonen. Hierdoor was de ontbijtzaal best onderbezet met vergelijking tot andere dagen. Op zich wel rustig, maar eigenlijk te rustig zonder al die sterke verhalen bij slappe koffie. Bij de een zat het effect van de alcohol van de vorige avond nog zichtbaar in het bolletje, bij anderen waren het de indrukken en belevenissen van de hele rit van gisteren.

Voor de liefhebbers, de dame met de schakel-lepel-mc-gyver-oplossing na de val was genoeg vertrouwd met de oplossing en gaat er mee naar huis rijden (Veenendaal) om het vlakbij huis door de motor-dealer te laten repareren in een permanente oplossing.

In ieder geval was na ons ontbijt het hele reisgezelschap al op pad naar huis, op 4 personen, ons inclusief, na. Vol goede moed hadden we al de koffers ingepakt en aan de motor gehangen, dus alleen nog de resterende motorjas aandoen en we kunnen.

Navigatie zo ingesteld dat we onze heenreis van Simpelveld naar Kirchen omgedraaid gingen benutten voor de terugreis, dus van Kirchen naar Simpelveld.

Op verzoek van Roos-Marie zouden we de route volgen tot aan de oversteek van de Rijn en dan op snelheid naar huis. Dat pakte even iets anders uit, want IK, had dom dom dom vergeten om de functie Automatisch berekenen van de route op UIT te zetten. Conclusie is dat dan de navigatie naar de snelste route gaat zoeken richting Simpelveld. Waar je dan uiteraard pas veel te laat achter komt, dat kwartje valt door op het moment dat de navigatie de snelweg A3 richting Köln kiest als vervolg in de route. De "oude" route oppikken kan natuurlijk, maar dat hebben we maar niet gedaan. Dussssss aankomsttijd in Voerendaal, iets voor 12:00 uur.

Veel snellerr als bedoeld waren we nu thuis, wat ook weer ruimte bied voor andere dingen die anders wat meer haastig gedaan zouden worden en nu een-alles-behalve-heel-snel karakter kenden. Elk voordeel hep zijn nadeel zeg maar of nadeel hep zijn voordeel........... whatever, Cruijffiaans was nooit mijn sterkste kant.

ik zeg............. tot een volgende reis, groetzzzzzzz,

Gerard en Roos-Marie