dag 2 de eerste rondrit door het Duitse Westerwald

14 mei 2017 - Kirchen, Duitsland

's-morgens waren we (zoals wel vaker in een hotelbed) wat vroeger wakker dan regulier. Wat op zich A) niet vreemd is en B) de vertrektijd en dus aankomsttijd gewoon ten goede komt. Na een heerlijk ontbijt in het hotel-restaurant zaten we om 9:00 uur al op de motor om de kortste van de twee aangeboden en uitgestippelde routes te gaan rijden.

Wederom hebben de mannen en vrouwen van Horizon Motorreizen laten zien dat ze goed zijn in wat ze doen. De route was als vertrouwd, heerlijk afwisselend, met lange stukken, korte stukken, krappe bochten, ruime bochten nivoverschillen en vooral veel afwisseling in de omgeving. Leuke bijkomstigheid is dat we feitelijk van mini-dorpje naar micro-dorpje gingen en weer door naar een ander dorpje. Zelfs op de bewegwijzering werden we herinnerd aan onze thuisprovincie "Limburg", al was het hier dan maar een stipje op de kaart. In Nassau An Der Lahn met zicht op water in het stralende zonnetje hebben we een Tosti Hawaii (XXL variant) en een Kleines Frühstuck (XXL variant) genoten als lunch. Aansluitend hebben we nog de Burg Nassau op de berg bezocht. Neeeee, nee, nee, niet lopend, met de motor, gewoon helling op van 15% en meer, daar is hij beter in dan de benenwagen.

En toen de route weer opgepikt, onderweg kwamen we ook de Marksburg tegen en grappig genoeg de Duitse variant van het CBS (Statischisches Landesamt). En heel veel mooie natuur in hoge en lage variant. Qua weer hebben we óf mazzel gehad óf hebben het goed getimed want afgezien van een spettertje of 6-8 hebben we geen nat weer gehad. Wel veel natte straten die na een zonnetstraaltje weer keurig droog werd.

De route werd twee keer getorpedeerd door wegwerkzaamheden, de eerste keer hadden we vrij vlug een alternatieve route. de tweede keer vonden we geen alternatieve route en kwam de navigatie met een omrijdroute die resulteerde in een aankomsttijd van 19:33 uur terwijl het eerst 15:25 was. Dan kiezen we optie 3, vanuit huidige plek rechtstreeks door naar het hotel, aankomst 16:10.

Het avondeten was zoals we gewend zijn lekker, veul en vooral gezellig met de andere reisgenoten er bij. En nu, na een redelijke nacht vol met slaap en draai-momenten gaan we maar eens aan het ontbijt om opnieuw een rondrit te gaan doen. Kortom dag 3 van de Westerwald-ervaring is gestart.

groet,

Gerard en Roos-Marie

1. Maria lemmens:
    gezellig geniet ervan
  2. Maria lemmens:
    gezellig geniet ervan
  3. Arjan van Maanen:
    14 mei 2017
    Klinkt allemaal, net als gisteren, weer XXL ! ;-)