je krijgt wat je verdient (word beweerd)

15 juni 2019 - Barweiler, Duitsland

Vandaag de eerste 'echte' vakantiedag begonnen met een uitstekend en compleet ontbijt. Duits brood vult enorm maar is lékker, echt lekker, uiteraard ook een kopje koffie er bij, gekookt eitje, jus d'orange en veel soorten beleg. Linksom of rechtsom, de hotels waar we tot nu toe geweest zijn met reizen van Horizon Motorreizen zijn altijd van een dusdanige kwaliteit dat ze ons niet kunnen teleurstellen.

PICT20160924144135

We hadden vandaag keuze uit de korte route van 220 kilometers of de lange route van 341 kilometers. Hierbij waren de extra kilometers terug te vinden in een extra lus die gevolgd kon worden. In beide gevallen rol je na een kleien 70 kiometer Adenau binnen waarna het een klein stukje verder rijden is naar de Nürburgring, wat natuurlijk voor de liefhebbers een stop extra waard is. Niet voor ons, dat stukje hebben we overgeslagen. Na een goede 157 kilometers doemden er drie vulkaanmeren op, Maaren genaamd, ook hier blijkt toerisme een goeden business te zijn, gezien de volgebouwde kustdelen met vaste caravans en campings plus hotels. Heel even kort bekeken maar het kon ons eigenlijk niet zo boeien. Ondertussen hebben we ook al wel een lunchplek kunnen vinden in Lutzerath, eenvoudig, smaakvol en niet te duur, just the way we like it. De hele dag door hebben we in tegenstelling tot het geen aangekondigd is prima weer gehad, véél dreigende wolken , maar geen gespetter, regen, bliksem en/of donder maar gewoon zooooonnnnnnnnn.

DSCN0004

Je krijgt wat je verdiend toch ??? Als dat DIT is, dan vind ik dat prima verdiend, eerlijk is eerlijk.

De route was op een hele kleine hick-up (wegopbreking) een half uurtje voor dat we onze bestemming zouden bereiking als vanouds mooi, overzichtelijk, leuke bochten, lange bochten, mooie bospartijen,  en heel veel nivo verschil..... vergeet niet op de link voor het filmpje te klikken >>>>> 3d weergave van onze route

IMG-20190615-WA0024

9:30 uur reden we weg, en 16:15 waren we weer terug, erg netjes vonden we, niet te vlot gereden, genoeg ruimte en tijd gehad om de natuur te bekijken de omgeving te bewonderen en te genieten van de vele bochten en bochtjes. Kortom... een prima dag, afgesloten met een tomaat+mozarella voorafje, varkensmedaillon in jachtsaus, gebakken aardappeltjes of spätzle met gestoomde groenten en een ijsje na... iets met krijgen en verdienen dacht ik zo. Uiteraard zijn er weer sterke verhalen verteld over ultiem bochtenwerk met ongelooflijke snelheden en belevenissen van stuurlui aan de wal op de nürburgring ......  maar die moet je met een brok zout nemen, een korreltje red je het niet mee.

morgen is er zon, zon en zon voorspeld dus dat word net zo een mooie dag als vandaag....

groet,

Gerard en Roos-Marie

1. Arjan van Maanen:
    16 juni 2019
    Ik krijg toch zo'n zin om naar DL te gaan door jouw verhalen G'tje maar ik moet nog even wachten tot 3/8 ... Fijn in ieder geval dat het weer zo goed bevalt, jullie verdienen het ! ;-)