Toch wel een beetje 'onze' achtertuin

14 juni 2019 - Barweiler, Duitsland

Zoals jullie als trouwe volgers weten, wonen wij in Zuid-Limburg, Voerendaal. van daaruit gezien is het een mini-sprongetje ( op snelheid 1,5 uur rijden) naar de Duitse (Vulkaan-)Eifel. En dat is dan dus nu onze uitvalsbasis voor deze motorvakantie. Vanuit Barweiler maken wij 'lussen' door de directe omgeving met afstanden die variëren van een kleien 200 tot meer dan 400 kilometer.

IMG-20190614-WA0009

Met in het achterhoofd, het feit dat de aangeleverde route (vanuit Horizon Motorreizen, waar we toch wel redelijk stabiel 1-2 keer per jaar een reis boeken) een 3,5 uur mag gaan duren vanuit Simpelveld zijn we rond de klok van 11 uur vertrokken met een stralende zon, die de hele dag onze metgezel was. De route was zoals ons bekend is van andere reizen, gevarieerd met korte (haarspeld-)bochten, langgerekte bochten, snelle stukken, kruip-door-sluip-door weggetjes langs typisch Duitse dorpjes, dalen, rotswanden, bossen met naaldbomen, met loofbomen en uitgestrekte velden met gewassen. Dat alles was voorzien van een sausje met nadrukkelijke afdalingen en beklimmingen. uitgestrekt over iets meer dan 200 kilometers Duitse secundaire wegen. Kortom, voor het besturen van een motor  ideaal en gelukkig met een kwalitatief redelijk tot goede weg is dat ook voor een passagier dikke fun.

DSCN00053d routeweergave

met onderweg een aantal korte stops en een drankje waren we iets voor 16:00 uur op onze bestelling bij Hotel Hüllen in Barweiler waar we werden welkom geheten door reisleider Stefan. Na het inchecken is de motor ontdaan van alle bagage en hebben we ons omgekleed van motortenue in 'normale kleding' zodat we ook konden kennismaken met onze reisgenoten onder het genot van nog steeds een stralend zonnetje en een koel drankje, life is gooooooood. Langzaam begon echter de bewolking toe te nemen en koelde het vrij vlot af naar een temperatuur die twee dingen kunnen betekenen, óf méér kleding aandoen óf naar binnen. Gezien het naderende tijdstip voor het avonddiner kozen we er voor om naar binnen te gaan. Daar konden we nog mooi even bijkletsne met reisgenoten in deze reis die we ook van andere eerdere reizen (her-)kenden.

IMG-20190614-WA0007

Het diner was een Tomatensoep zonder ballen (MINpuntje), salade van het buffet, schnitzel of hammetje op bot, bloemkool en frietjes en als toetje een romige chocoladevla. iets war we wel aan toe waren want we hebben eigenlijk een beetje onbedoelde de lunch overgeslagen. Uiteraard hebben we uitgebreid kunnen bijkletsen tijdens het diner waarbij zoals altijd sterke verhalen, humoristische anekdotes, belevenissen en ook gewoon regelrechte onzin-verhalen over de tafels vlogen. Na het diner werden we door reisleider Stefan voorgelicht over tijdsbestek voor ontbijt morgenvroeg, de te verwachten dingen op de route voor morgen.

langzaamaan begon ondertussen de vermoeidheid zich ook te melden en hebben we besloten om relatief op tijd naar bed te gaan, zodat we morgen fris en fruitig op de motor kunnen gaan rijden.

slaap lekker en tot morgen,

Gerard en Roos-Marie

1. Gerry Buijel:
    15 juni 2019
    Veel plezier!!!
  2. Mia Nauta:
    15 juni 2019
    veel vakantie plezier of Motor plezier gewenst dat alles naar wens mag verlopen. en dat jullie nog veel mooie dingen mogen zien en beleven