dag 12 van de 75 passen tour, van Gerlos - Oostenrijk naar Gerlingen - Duitsland

7 september 2023 - Gerlingen, Duitsland

ik was wat vroeg wakker na weer niet een al te beste nachtrust. na het douchen was het tijd om te ontbijten en daalt het besef in dat het allemaal weer bijna voorbij is. Vandaag zijn er geen passen die we overgaan, en van Oostenrijk gaan we eigenlijk weer in de richting van Nederland met een overnachting in Duitsland waar we mogen weer ieder onze eigen weg gaan. Uiteraard weer de spullen verzameld en in de koffers van de motor gestopt en we kunnen weer op pad.

ik koos niet voor 8+ uren in het motorzadel, hoe comfortabel dat ook zit, af en toe krijg ik er een serieus houten kont van. ik besloot voor de rechtstreekse route te gaan wat betekende na een stukje secundaire weg bijna 260 kilometer snelweg naar Gerlingen rond om München heen via eerst de A59 en dan de A8. Gelukkig zijn er genoeg Parkeerplaatsen, Rasthöfe en Autohöfe om even van de motor af te kunnen, iets te eten, drinken of een sanitaire noodzaak op te lossen.

En met een gangetje van 120 gemiddeld schiet het lekker op en Stau daar heb ik niks mee want ik ga gewoon tussen de rijen auto's bussen, vrachtwagens, campers en wat er nog meer rondrijd door. lang leve het smalle karakter van een motorfiets. Gelukkig was de kwaliteit wegdek best goed dus was het comfortabel rijden.

vanavond ons laatste avondmaal in een lokaal restaurant in plaats van het hotel, want daar is het aanwezige restaurant vanwege vakantie tot en met 10-9 gesloten.

tot morgen....voor het allerlaatste deel van dit reisverhaal

Dit was vandaag mijn route https://www.relive.cc/view/vdvmX5DjkNq