Dag 5 van 75 passen tour, geen etappe maar een tour-lus

31 augustus 2023 - Sauze d'Oulx, Italië

Vandaag, dag 5 van de 75 passen tour word er een lus gereden, van huidige hotel naar het huidige hotel, geen bagage inpakken, dat scheelt en je kunt er voor kiezen om de lus te gaan rijden of …..... niet.

Ik heb gekozen voor het laatste, niet meegaan, even een dagje rusten en niet op de motor zitten voor 8 uur en meer is ook wel eens lekker en de rust in schouders is ook niet verkeerd lijkt me.

Bij het ontbijt heb ik iedereen veel plezier gewenst en tot vanavond. Ik ben een stukje gaan wandelen door Sauze d’Oulx en dan merk je ook direct dat je in een bergdorpje zit, alle straten gaan óf omhoog óf omlaag, goed voor de beenspieren en een stukje opbouwen van conditie, maar leuk is weer iets anders. Frappant is dat er eigenlijk grofweg drie soorten bedrijfspanden zijn in het centrum, voor zover het dat mag heten. Het is een hotel, een restaurant/bar/café (of een combinatie van die twee) of een souvenir winkeltje. De cinema heb ik ook gezien maar die zit erg verstopt onder het hotelpand.
Overigens zijn de souvenir-prijzen aan de eeeeeehhhhh enthousiaste kant, dus die neem ik maar even niet mee. Het moet tenslotte wel een leuke vakantie blijven. Onderweg een beetje knaagjes in het maagje en dan kies je logisch, voor een pizzeria, je bent tenslotte in Italië, HÉT land waar de pizza begonnen is nadat iedereen er min of meer een variant op ging serveren.

Maarreh, tussen ons gezegd en gezwegen, de (verse) pizza in Nederland smaakt net zo als die in Italië, maaar sjjjjjjt, niet verder vertellen.
Heb ik ook alle tijd om met dankbaar gebruik van de hotel wifi even wat digitale dingen te gaan doen want vakantie of niet, e-mail blijft ook gewoon binnen komen en nu kan ik het wel negeren, maar eens komt het moment dat ik er aandacht aan moet schenken. Vandaag lukt me dat prima dus vooruit met de geit.

Morgen gaat de reis naar Matigny, Zwitserland en dan zal ik wederom proberen om een relive opname te maken.

Tot morgen