dag 8 van 75 passen tour, van Münster-Geschinen - Zwitserland naar Davos - Zwitserland

3 september 2023 - Davos, Zwitserland

en toen was er toch een lichtelijk paniekerig gevoel wat zich van mij meester maakte. Op de meest logische plek waar ik mijn verlovingsring zou leggen lag opeens géén verlovingsring. zoektochtje door kleding leverde geen resultaat op, zoekronde door de hotelkamer, óók geen resultaat. de doucheruimte dan ? nee ook niet, onder de meubels gevallen dan, het zijn er niet veel ,maar een ring is klein genoeg om zich daar te verstoppen, maar nee hoor, óók géén resultaat. okee, nog maar een keertje de kleding nazoeken dan en ja hoor daar kwam hij te voorschijn, uit mijn linkerschoen, daar was hij in gevallen, pfoeiiiiii, dat scheelt een boel uitleg aan iemand thuis.

anyway, ontbijten, spullen verzamelen, in de koffers opbergen en we kunnen weer sturen door het Zwitserse land. Vandaag zou de langste route worden van de hele tour, maar liefst 448 km, geschatte rijtijd plusminus 9 uur. Antoine de reisleider is aan het stoeien geweest met de route en knipte het stuk van de Grimselpas er uit want daar zijn we gisteren overheen gekomen en in plaats daarvan rechtstreeks naar de Furkapas, effectieve winst 50 kilometer minder en een goed uur minder rijtijd. Aangezien zolang motorrijden best intensief is vond ik het een prima plan dus die route ben ik gaan rijden. Onderweg verscheen op het display de melding dat mijn achterband te weinig druk had, 2,2 bar is te weinig want er hoort 3,2 in te zitten. Ergens onder aan de route heb ik even lucht bijgepompt tot het juiste niveau en gelijk ook maar even getankt.

Na een paar uur sturen kreeg ik stevige hoofdpijn en werd het tijd om de paracetamol er maar eens bij te gaan pakken om te kijken of dat zou helpen, mooi rond lunchtijd, dus dat is win-win, want paracetamol heeft even nodig om goed te werken en eten moet ook gebeuren.

na een goede drie kwartier zat ik weer op de motor maar ook met nog steeds stevige hoofdpijn. Met nog een goede 200 kilometers voor de boeg vond ik het niet slim om die allemaal te gaan rijden en besloot de rit in te korten tot 88 kilometers rechtstreeks naar het hotel in Davos. ook nog steeds erg bochtig door de Zwitserse bergen heen maar niet al te intensief. Inmiddels is het nu bijna 15:00 uur en zit ik te schrijven aan dit deel van het reislog, nog steeds met stevige hoofdpijn maar dan niet op de motor. zometeen maar even gaan liggen denk ik, kijken of dat helpt.

de medereizigers zullen pas veel later hier aan komen dus dan hoop ik dat ik er weer beter aan ben.

tot morgen.....

Dit was mijn route https://www.relive.cc/view/vLqeeL2BZRq