laatste voorbereidingen

8 juli 2023 - Voerendaal, Nederland

Stukje bij beetje komt het uur "U" dichter en dichterbij. Inmiddels ben ik bezig met de laatste voorbereidende stappen. De actioncam (lees: GoPro) is qua app en fysieke afstandsbediening helemaal gereed, instellingen staan goed, de accu's zijn gereed voor gebruik. Ik heb besloten om de app "Relive" (https://www.relive.cc/) actief te gaan gebruiken vanweg het visuele aspect. Uiteraard ga ik ook proberen de link en/of video dan te delen via hier. Technisch is het mogelijk maar ben ik wel afhankelijk van A) de aanwezigheid van Wifi, B) de kwaliteit van diezelfde Wifi. Laptop gaat ook mee op reis, wel zo handig met het verslag doen van deze trip.

Via Motoport-nieuwsbrief werd ik gewezen op de voorwaarden en regels die van toepassing zijn in de diverse landen waar ik doorheen ga reizen. Zoals Tolvignet van Zwitserland en Oostenrijk dat verplicht aanwezig dient te zijn, geplakt aan binnenzijde windscherm of op de tank, altijd handig om te weten. In België moet ik lange mouwen, lange broekspijpen, enkelbeschermend schoeisel, een helm en handschoenen dragen en een veiligheidsvest(je) bij me hebben en  een zogenaamde radarverklikker (demonteerbaar of vast gemonteerd) is verboden. Nu past dat ook niet op de motor, maar toch.

oostenrijk-2023-dag-motorvignet_zwitserland_2023_483_x_483

In Duitsland is dat zelfde veiligheidsvest niet verplicht, wel wenselijk. in Frankrijk is het veiligheidsvest weer wel verplicht en handschoenen met CE-keurmerk (even gechecked, zit er in, scheelt weer). dan hebben we nog uiteraard Zwitserland, Oostenrijk en Italië, dat valt allemaal mee. Veiligheidsvest in alle drie de landen is dringend advies, voor Oostenrijk verplicht een verbanddoos mee. En oh ja, de actioncam, word in Duitslkand zeer afgeraden, in Nederland is hij toegestaan, België ook, in Frankrijk 'niet verboden' (lekker vaag!), in Italië verboden, Oostenrijk toegestaan en Zwitserland weer ten zeerste afgeraden.

nu nog even een twijfeldingetje, neem ik de drone ook mee of toch niet? bagagetechnisch past het wel in de koffers maar de regelgeving is toch niet helemaal helder wat wel en niet mag en wat ik specifiek als dronepiloot bij me moet hebben. maar het levert zulke mooie locatiebeelden op, dus ja, ik blijf nog even twijfelen en uitzoeken.......

Nu nog even geduld hebben tot dat de routes toegezonden worden en dan kan ik eens kijken hoe ik de koffers optimaal ga vullen met alles wat mee moet (al dan niet wettechnisch gezien) en wat ik graag mee wil nemen.

Vertrek 27 augustus............counting down...................