dag 2 75 passen tour van Rott - Frankrijk naar Sochaux - Frankrijk

28 augustus 2023 - Sochaux, Frankrijk

lekker vroeg opgestaan, douchen, ontbijten bij Le Cleebourg, drankrekening betalen, alle bagage verzamelen, check, dubbelcheck of ik echt niks vergeten ben en we kunnen weer. Naar goed voorbeeld van gisteren, de app Kurviger weer opgestart, route 2 er in geladen, 400+ km met naar verwachting exclusief, stops, lunchen en/of tanken een dikke 8+ uren sturen over het Franse land. Gelukkig doet Martin ook mee, die heeft gisteren een kleine 50 km voor bestemming, met zijn motor diesel getankt en dat werkt niet echt met een benzinemotor, de ADAC (duitse tegenhanger van ANWB) moest er aan te pas komen om de diesel er uit en benzine er weer in te krijgen. na enig sputteren en tegenwerken gaf de Honda zijn verzet op en mocht Martin aan het avondeten verschijnen, een ervaring rijker. Één van de Belgische medereizigers kreeg te horen dat zijn partner diagnose kanker had gekregen en dat ging hem letterlijk aan het hart, dat geeft hem hartritmestoornissen waardoor hij besloten heeft om huiswaarts te keren en de reis af te breken.

door de vroege start heb ik alle ruimte gehad om op tempo te starten en keurig de opgegeven route te volgen. Eerlijk is eerlijk, ik heb hier en daar best de maximum opgegeven snelheid overschreden, maar daar heeft in een bos bijna niemand last van en flitsdingen staan er ook niet, dus het zal allemala wel. De route was heerlijk bochtig met krappe bochten, snelle bochten, strak asfalt met plaats voor vrachtverkeer, maar ook geitenpaadjes waar een tegenligger toch echt even moet kijken hoe we elkaar kunnen gaan passeren. Zoals vooraf aangekondigd zaten er 15 bergpassen in het traject en dat heb ik geweten, mijn schouders en ellebogen weten het nu ook hahaha, ze protesteren een beetje. maar een nachtje rust zal echt heel erg helpen.

PXL_20230828_071156739PXL_20230828_065547938

Ik ben als eerste vertrokken vanochtend, dat weet ik zeker, maar of ik de eerste in het hotel ben weet ik (nog) niet. vanavond eens kijken wat er op het menu staat en dan onder het genot van een drankje de dag doorspreken en eens kijken wat reisleider Antoine kan melden over morgen.

bedankt weer voor het lezen, tot morgen voor dag 3

zo zag mijn route van vandaag er uit https://www.relive.cc/view/vdORQ2AdzKv

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade