de kop is er af

27 augustus 2023 - Rott, Frankrijk

vandaag heerlijk relaxed gestart met een ontbijtje, thuis met Roos-Marie. Je kent het wel, warme afgebakken broodjes, gekookt eitje, bakkie koffie, emmertje jus d'orange en vooral gezellig. daarna omkleden in de juiste outfit, in het bolletj nog even een check, check, dubbelcheck "heb ik alles? écht alles??".

Klaar voor het avontuur dat 75 passen tour heet, here we go, nog een laatste kus en knuffel en dan gaan de eerste kilometers onder de banden door. In de voorbereiding had ik al gezien dat ik de eerste kilometers over de snelweg zou maken en dan het bochtenwerk zou gaan doen. vanaf start van de route ging dat prima en de navigatie loodste me Duitsland in, Aachen langs, afslag Köln na 34 km, dat is al wel vreemd, 34 kilometers? nou ja, zal goed zijn. na Afslag Köln zou volgende afslag zijn na 229 km, ja ho, wacht effe, dat klopt niet, hier gaat iets niet goed. met 387 te verwachten kilometers sta ik dan bijna bij het hotel, dus dit kan vast niet kloppen.

Eerste beste parkeerplaats stoppen en kijken of we dit kunnen oplossen, optie één, routes checken, die zijn goed, niet veranderd dus nog maar eens vanaf nul importeren, converteren naar een reis en testen, dat werkte dus niet, optie twee, bestemming invoeren en dan kiezen voor bochtige wegen, dat lukte dus ook niet, de bestemming was niet te vinden. okee, optie drie, alternatief navigatie-apparaat de telefoon, dat werkt op zich prima met apps die het importeren van GPX-bestanden ondersteunen, maar weer niet als ik buiten de route sta en vanaf huidige positie naar de voorgeprogrammeerde route gaan. De app Kurviger bracht uitkomst, dus ik kon weer verder, hetzij met vertraging, maar ik kom er wel en via de voorgeprogrammeerde route.

de route was zo als ik ze gewend ben van Horizon motorreizen, gevarieerd afwisselend, snel, traag, met heul veul bochten en langere stukken waar tempo maken mogelijk is. met niveauverschillen en het nodige variërende landschap. genieten met de M van motorrijden op niveau van Horizon Motorreizen, I LOVE IT.

vertrokken iets voor 10 uur, aanwezig in hotel iets na 17 uur (het hotel, zoals ik het me herinner van onze trip naar de Noord-Vogezen, was niet veranderd), outfit omwisselen en verfrissen en kennis gemaakt met de overige reisgenoten waarvan ik nu al weer bijna alle namen ben vergeten, maar hey we komen elkaar de komende dagen nog een paar keer tegen, dus dat komt vast goed. na het gezellig onder ons praten over (je raad het al) motorrijden, reizen en de diverse bestemmingen was het tijd voor een goede maaltijd. de inwendige mens wil tenslotte ook wat.

Onze reisleider Antoine heeft nog enige informatie verstrekt omtrent de rit naar Sochaux van morgen, exclusief stops, pauzes en/of tankbeurten is de verwachting van 8+ uur sturen door het Franse land, dus op tijd op de machines is wenselijk, betekend ook op tijd het bedje in om op tijd fris en fruitig aan het ontbijt en de rit te kunnen beginnen.

zo zag mijn dag er vandaag op twee wielen er uit https://www.relive.cc/view/vAOZnWRZPyO

ik zeg.............. tot morgen!!!

1. Roos-Marie:
    27 augustus 2023
    Leuk hoor zo'n eerste dag impressie....heel veel plezier...lof jou....🏍️❤️💋😘
  2. Robert:
    27 augustus 2023
    Goed bezig wens je een fijne vakantie maar zeker veilige km.
  3. Carel:
    27 augustus 2023
    Fijne vakantie jij en je vrouw